Alwaye, India

In het zendingscentrum in Alwaye in India ontmoeten christenen uit India, Sri Lanka en de Verenigde Arabische Emiraten elkaar voor meerdaagse christelijke conferenties. De gezamenlijke diensten, gesprekken met geloofsgenoten en ondersteunende activiteiten voor jong en oud zijn hoogtepunten voor veel christenen.

Historie

Sinds ongeveer 40 jaar is Brunstad Christian Church actief met evangelisatiewerk in India. In de loop van de jaren zijn op zes plaatsen gemeenten ontstaan. De behoefte groeide aan een gezamenlijke plaats voor christelijke samenkomsten voor de regionale gemeenten in India.

In 2010 startte het bouwproject in India met de renovatie van het ‘Mission House’, een 100 jaar oude beheerderswoning op het terrein in Alwaye. Onder andere het lekkende dak werd vervangen. In het ‘Mission House’ houdt de christelijke gemeente in Alwaye haar diensten.

In 2011 startte de nieuwbouw van de conferentiezaal. De zaal biedt ruimte aan 300 personen en is helemaal door vrijwilligers gerealiseerd. Stichting WEW heeft het bouwproject in India financieel ondersteund.

Ontmoeting door christenen uit meerdere landen

In 2012 werd het zendingscentrum in gebruik genomen. De conferenties die sindsdien in dit centrum in India zijn georganiseerd voorzien in een behoefte aan uitwisseling van het christelijke geloof. De conferenties worden bezocht door christenen uit India, Sri Lanka en de Verenigde Arabische Emiraten.

Youth Development Programme (YDP) in Afrika

Youth Development Programme (YDP) in Afrika Het Youth Development Programme…

Zendingscentrum Ternopil, Oekraïne Het zendingscentrum net buiten Ternopil is de…