Paso Flores, Argentinië

Zendingscentrum in Paso Flores – Argentinië

Al sinds 1950 maakt een christelijke groepering gebruik van een terrein in Paso Flores in Rio Negro, Argentinië. Eind jaren ’80 kwam de groepering in contact met Brunstad Christian Church en zijn deze christenen samen verder opgetrokken. In de loop der jaren is de plek uitgegroeid tot een plek waar ook regionale samenkomsten worden gehouden voor christenen in Zuid-Amerika en ontstond de behoefte om de verouderde faciliteiten geschikt te maken om grotere groepen christenen meerdere dagen te kunnen ontvangen.

In augustus 2010 werd gestart met de bouw van een nieuwe conferentiezaal, die plaats biedt aan 300 personen. Omdat lokaal onvoldoende vakinhoudelijke kennis beschikbaar bleek voor een dergelijk groot project heeft een internationaal team van geloofsgenoten het bouwproject ondersteund. Samen met lokale vrijwilligers heeft het team van ongeveer 20 personen anderhalf jaar gewerkt om het zendingscentrum te realiseren. Stichting WEW heeft het project financieel ondersteund. In maart 2012 kon het centrum worden geopend.

Zendingscentrum voor Zuid-Amerika

Vandaag de dag komen christenen uit Zuid-Argentinië, Chili, Peru en Zuid-Brazilië meerdere keren per jaar in Paso Flores bij elkaar om hun geloof te belijden. Ook worden er regelmatig bijeenkomsten gehouden door dichtbij gelegen christelijke gemeenten.

Humanitaire hulp

Tijdens het bouwproject werd Paso Flores in juni 2011 getroffen door een grote uitbarsting van de Chileense vulkaan Puyehue. Dit had dramatische consequenties voor de plaatselijke economie. Toeristen bleven weg en vee moest worden afgemaakt of verkocht omdat er onvoldoende grasland was. Stichting WEW heeft financiële steun verleend aan de lokale bevolking.

Youth Development Programme (YDP) in Afrika

Youth Development Programme (YDP) in Afrika Het Youth Development Programme…

Zendingscentrum Ternopil, Oekraïne Het zendingscentrum net buiten Ternopil is de…